Optimizarea SEO este o investitie profitabila pentru afacerea ta! (P)

Fie ca administrezi un magazin online sa iti oferi serviciile tale pe platforma online, este clar ca ai nevoie de optimizare SEO. Fara aceste operatiuni care sunt incluse in procesul SEO, afacerea ta nu va fi niciodata in topul primelor 10 pagini din motorul de cautare!

SEO (Search Engine Optimization) inseamna in limba romana: „Optimizare pentru motoarele de cautare”. Acest termen defineste setul de tehnici implementate pentru a imbunatati pozitia unui site web in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP). Se mai numeste “referinta naturala”. Obiectivul unui expert SEO este de a imbunatati vizibilitatea site-urilor web pe care le sustine facandu-le sa castige spatiu pe motoarele de cautare (Google, dar si Yahoo !, Bing etc.). Scopul este de a reuni utilizatorii de Internet interesati de produse / servicii sau continut informativ. Se spune ca un site este bine optimizat sau cu referinte pozitive daca se afla in prima pozitie a unui motor de cautare.

Care sunt principalele criterii in SEO?

In Europa si in general in lume, site-urile cele mai vizitate de catre utilizatorii de internet sunt cele care apar chiar in prima pagina a rezultatelor (printre primele 10). Din aceste prime 10 rezultate, primele 3 site-uri sunt cele mai vizitate.

Conform studiilor, cifrele pentru procentul de clicuri pe rezultatele cautarii Google pe baza pozitiei lor pe SERP sunt urmatoarele: Prima pozitie: 33% din click-urile pe computer. A 2-a pozitie: 15,6% din click-uri pe computer si la fel pe mobil. Pozitia a treia: 10% din click-uri pe computer si la fel pe mobil. Prin urmare, primele 3 rezultate reprezinta aproape 60% din click-urile pe motoarele de cautare. De aici, importanta de a fi bine plasat in rezultatele naturale. Google evalueaza site-urile in functie de nivelul de relevanta. Cu cat notele sunt mai bune, cu atat sunt mai vizibile si se apropie de prima pagina. Pentru a fi relevante pentru motorul de cautare, sunt luate in considerare mai multe criterii.

Optimizare pe pagina

Optimizarea pe pagina sau pe site este setul de tehnici menite sa imbunatateasca calitatea continutului unui site / pagina web. Mai multe elemente trebuie perfectionate din strategia dvs. de cuvinte cheie:

  • Eticheta titlului;
  • Etichete meta (descriere meta, roboti, cuvinte cheie);
  • Marcarea semantica;
  • URL-uri;
  • Continutul paginii;
  • Retea interna. 
  • Optimizare in afara paginii: legaturi externe (Netlinking)

In schimb, partea din afara site-ului reprezinta tot ceea ce se refera la mediul unui site si, prin urmare, link-urile care redirectioneaza catre o pagina a acestuia. Acestea sunt:

  • Originea legaturilor externe (link-urile de back-back de pe site-uri de calitate vor fi mai relevante pentru Google); 
  • Ancorare a link-ului (termen care este utilizat pentru redirectionarea catre site-ul dvs.)

Cantitatea de legaturi este, de asemenea, un factor, dar este mult mai important sa pariati pe calitatea link-urilor decat pe cantitatea lor. Mentinerea unui site in primele pozitii nu este treaba usoara, iar de multe ori necesita munca unei echipe profesionale pentru a implementa cele mai bune tehnici de optimizare SEO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *